Inloggen Dottie is beschikbaar in: nl fr en de it es

A A A
Nederlands

Meest gestelde vragen

Voor wie is dottie?

Voor wie is dottie?

Dottie is een sociale netwerksite voor mensen vanaf 14 jaar en ouder die een beperking of een aandoening hebben.

Hoe meld ik me aan bij Dottie?

Hoe meld ik me aan bij Dottie?

Op de homepagina kan je links bovenaan bij login, als je al bent geregistreerd, je email en paswoord ingeven en op inloggen klikken. Als je nog niet bent geregistreerd, moet je eerst een profiel aanmaken en een paar gegevens invullen om je te kunnen activeren.  

Wat is het verschil tussen Basis- en Premiumlidmaatschap?

Wat is het verschil tussen Basis- en Premiumlidmaatschap?

Basislidmaatschap:
is gratis, je kan alle profielen bekijken, 10 foto’s en 10 video's op je profiel laden, een knipoogje of kusje sturen, berichten ontvangen van andere leden, maar om ze te kunnen lezen, dien je over te schakelen naar een betalend lidmaatschap

Premiumlidmaatschap:
is betalend, je kan alle profielen bekijken, leden toevoegen aan je vriendenlijst, 10 foto’s en 10 video's op je profiel laden, knipoogje of kusje sturen, berichten ontvangen en versturen, chatten met leden die zijn opgenomen in je vriendenlijst, gastenboek beheren, prikbord beheren

Wat zijn de abonnementskosten?

Wat zijn de abonnementskosten?

1 maand = 7 euro
3 maanden = 18 euro
6 maanden = 32 euro
12 maanden = 62 euro
 

Hoe kan ik mijn lidmaatschap betalen?

Hoe kan ik mijn lidmaatschap betalen?

Je krijgt de mogelijkheid te betalen via overschrijving, paypal, visa of bankkaart.  Indien je kiest te betalen via overschrijving, dan kan het 2 tot 3 dagen duren vooraleer je premium profiel wordt geactiveerd, bij de andere betalingsmogelijkheden word je premium profiel onmiddellijk geactiveerd

Hoe wijzig ik mijn profiel?

Hoe wijzig ik mijn profiel?

Als je ingelogd bent, kan je rechts van het scherm kiezen voor optie “profiel bewerken”, daar krijg je de keuze om je algemene gegevens, persoonlijke gegevens, interesses enz te bewerken

Hoe verander ik mijn wachtwoord?

Hoe verander ik mijn wachtwoord?

Als je ingelogd bent, kan je rechts van je scherm je wachtwoord wijzigen 

Hoe verander ik mijn schuilnaam?

Hoe verander ik mijn schuilnaam?

Om misbruik te voorkomen en ter bescherming van de leden is het niet mogelijk om achteraf nog van schuilnaam te veranderen

Hoe verwijder ik mijn profiel definitief?

Hoe verwijder ik mijn profiel definitief?

Als je ingelogd bent, zie je rechts van je scherm de optie "profiel verwijderen"

Waarom kan ik als basis lid geen ontvangen berichten lezen?

Waarom kan ik als basis lid geen ontvangen berichten lezen?

Als je een bericht wil lezen dat je van een betalend lid hebt ontvangen, is een betalend lidmaatschap noodzakelijk. Leden die lidmaatschap betalen worden aanzien als leden die het serieus menen om op zoek te gaan naar nieuwe vriendschappen en op deze manier kunnen we beter garanderen dat er minder nep profielen of mensen met slechte bedoelingen terecht komen op Dottie

Hoe kan ik zoeken naar andere leden?

Hoe kan ik zoeken naar andere leden?

Bovenaan in de menu balk kan je klikken op "profielen zoeken".  Je ziet dan welke leden er online zijn, wie nieuw is, jarig is en daar onder kan je uitgebreid zoeken naar leden 

Is het mogelijk om te chatten met andere leden?

Is het mogelijk om te chatten met andere leden?

Ja, Dottie biedt aan betalende leden de mogelijkheid om te chatten met andere leden. Dit is wel enkel mogelijk met leden die opgenomen zijn in jouw vriendenlijst.  

Hoe kan ik een foto plaatsen?

Hoe kan ik een foto plaatsen?

Als je ingelogd bent, kan je rechts van je scherm kiezen voor "mijn foto's".  Je kan 10 foto's laden op je profiel.  Foto's worden wel eerst bekeken en goedgekeurd door Dottie, alvorens ze op je profiel zichtbaar zijn voor andere leden.

Ben ik verplicht een foto te plaatsen?

Ben ik verplicht een foto te plaatsen?

Nee, dat ben je zeker niet verplicht. Het is wel aangeraden, omdat veel leden sneller contact zullen maken met iemand die wel een foto heeft, omdat dit veel persoonlijker is

Welke foto's kan ik plaatsen?

Welke foto's kan ik plaatsen?

Enkel duidelijke foto’s zijn toegestaan. Naaktfoto’s en/of foto’s die erotisch getint zijn, discriminerende of van commerciële aard worden door Dottie niet toegestaan

Waar kan ik met klachten terecht?

Waar kan ik met klachten terecht?

Heb je klachten over Dottie zelf of één van de leden, meld dit dan op het volgend e-mail adres: admin@dottie.be . De klacht zal zo spoedig mogelijk worden behandeld.

Hoe kan ik Dottie contacteren?

Hoe kan ik Dottie contacteren?

Alvorens contact op te nemen met Dottie, neem eerst even een kijkje bij de "meest gestelde vragen" of je daar al niet je antwoord terug vindt. Heb je toch nog een andere vraag, die er niet tussen staat, dan kan je contact opnemen met Dottie door te mailen naar info@dottie.be of rechtstreeks via het contactformulier bij "contact"

Kan ik iemand blokkeren of uit mijn vriendenlijst verwijderen?

Kan ik iemand blokkeren of uit mijn vriendenlijst verwijderen?

Ja, dat is mogelijk. Als je op zijn profiel staat en deze persoon is niet opgenomen in je vriendenlijst, dan kan kan je rechts op het profiel klikken op "person blokkeren".  Wil je een vriend blokkeren, kan je via "overzicht" bij "mijn vrienden" op de cirkel klikken om te blokkeren.  Voor leden die je blokkeert op Dottie, ben je niet meer zichtbaar voor hen.

Hoe weet ik wanneer ik opnieuw abonnementsgeld moet betalen?

Hoe weet ik wanneer ik opnieuw abonnementsgeld moet betalen?

Via "mijn lidmaatschap" rechts van je scherm, als je bent ingelogd, kan je via je gebruikersmeter zien hoelang je profiel nog loopt, ook de einddatum staat daar vermeld.

Kan ik mijn abonnementsgeld terugkrijgen als ik voor de verstreken termijn mijn profiel wil verwijderen?

Kan ik mijn abonnementsgeld terugkrijgen als ik voor de verstreken termijn mijn profiel wil verwijderen?

Neen, dit is helaas niet mogelijk. Als je bij Dottie kiest voor een bepaald abonnement, ga je een contract aan voor de gehele periode.

Hoe kan ik deelnemen aan evenementen van Dottie

Hoe kan ik deelnemen aan evenementen van Dottie

In de werkbalk bovenaan vind je een rubriek "evenementen", als er een evenement plaats vindt, zal daar alle informatie verschijnen.  Heb je zelf een suggestie, mail gerust naar info@dottie.be
Bij je inschrijving kan je ook aanvinken of je de nieuwsbrief wenst te ontvangen, indien je deze optie hebt aangevinkt, zal je ook via deze weg op de hoogte gebracht worden over Dottie-nieuws.

 

Kan ik een blokkering opheffen?

Kan ik een blokkering opheffen?

Ja dat is mogelijk, als je op het profiel gaat staan van de persoon die je hebt geblokkeerd, zie je rechts de mogelijkheid "deblokkeren"

Kan ik iemand die ik uit mijn vriendenlijst heb verwijderd opnieuw toevoegen?

Kan ik iemand die ik uit mijn vriendenlijst heb verwijderd opnieuw toevoegen?

Dit kan enkel als de persoon opnieuw toestemming geeft, je dient dan terug via zijn/haar profiel opnieuw vriendschap aan te vragen

Hoe kan ik zien wie van mijn vrienden online is?

Hoe kan ik zien wie van mijn vrienden online is?

Als je bent ingelogd, zie je rechts van je scherm "chatten", als daar namen van je vrienden onder staan, betekend dit dat ze online zijn en met hen kan chatten

Hoe kan ik chatten met mijn vrienden?

Hoe kan ik chatten met mijn vrienden?

Als één van je vrienden met wie je wilt chatten, ook online is, zal je dit rechts van je scherm zien bij "chatten", je klikt op zijn naam en je zal kunnen starten met chatten, op voorwaarde dat ook jouw vriend de chat sessie aanvaardt.

Waarom verschijnt mijn echte naam niet op mijn profiel?

Waarom verschijnt mijn echte naam niet op mijn profiel?

Om je privacy te respecteren en ook om veiligheidsredenen heeft Dottie bewust gekozen om je gekozen schuilnaampje op je profiel te plaatsen en niet je echte naam.

Kunnen andere leden mijn persoonlijke gegevens zien?

Kunnen andere leden mijn persoonlijke gegevens zien?

Leden kunnen enkel je schuilnaampje, je woonplaats en je leeftijd zien. Je echte naam, e-mail adres en geboortedatum blijft echter verborgen en is enkel kenbaar bij Dottie.

Hoe komt het dat wanneer ik bepaalde woorden wil intypen deze geblokkeerd worden?

Hoe komt het dat wanneer ik bepaalde woorden wil intypen deze geblokkeerd worden?

Dottie blokkeert discriminerende, erotisch getinte woorden, want de doelstelling bij Dottie is dat iedereen respect heeft voor elkaar en dat iedereen zich goed kan voelen.

Waar vind ik de algemene voorwaarden terug?

Waar vind ik de algemene voorwaarden terug?

De algemene voorwaarden vind je terug op de home pagina, helemaal onderaan

¿Por qué no puedo leer los mensajes recibidos como suscriptor básico?

¿Por qué no puedo leer los mensajes recibidos como suscriptor básico?

A fin de poder leer mensajes, es necesario tener una suscripción de pago. Los miembros que tienen una suscripción de pago, son considerados como miembros que buscan nuevos contactos de manera seria, y de esta manera, les podemos garantizar mejor que haya menos perfiles falsos, o personas con malas intenciones que se suscriben a Dottie.

Wat moet ik doen als ik niet meer kan inloggen of mijn wachtwoord ben vergeten?

Wat moet ik doen als ik niet meer kan inloggen of mijn wachtwoord ben vergeten?

Stuur dan een mail naar info@dottie.be en vermeld in de email welk wachtwoord jij zou willen.  Dottie zal dan jouw wachtwoord instellen en jou een bevestiging terug sturen per email.

Deze functionaliteit is enkel beschikbaar voor betalende leden

Mijn lidmaatschap

Deze functionaliteit is enkel beschikbaar bij mensen uit je vriendenlijst