A A A

Meest gestelde vragen

Voor wie is dottie?

Voor wie is dottie?

Dottie is een sociale netwerksite voor mensen vanaf 18 jaar en ouder die een beperking of een aandoening hebben.  Mensen zonder beperking die open staan om mensen te ontmoeten met een beperking zijn ook welkom zolang iedereen mekaar met respect behandeld.

Hoe meld ik me aan bij Dottie?

Hoe meld ik me aan bij Dottie?

Op de homepagina kan je links bovenaan bij login, als je al bent geregistreerd, je email en paswoord ingeven en op inloggen klikken. Als je nog niet bent geregistreerd, moet je eerst een profiel aanmaken en een paar gegevens invullen om aan de slag te kunnen.

Wat is het verschil tussen Basis- en Premiumlidmaatschap?

Wat is het verschil tussen Basis- en Premiumlidmaatschap?

Basislidmaatschap:
is gratis, je kan alle profielen bekijken, 10 foto’s op je profiel laden, een knipoogje sturen naar andere leden,leden toevoegen aan je contactenlijst, berichten ontvangen van andere leden, maar om ze te kunnen lezen, dien je over te schakelen naar een betalend lidmaatschap

Premiumlidmaatschap:
is betalend, je kan alle profielen bekijken, leden toevoegen aan je contactenlijst, 10 foto’s op je profiel laden, knipoogje sturen, berichten ontvangen en versturen

Wat zijn de abonnementskosten?

Wat zijn de abonnementskosten?

1 maand = 10 euro
3 maanden =  26 euro
6 maanden = 48 euro

 

Hoe kan ik mijn lidmaatschap betalen?

Hoe kan ik mijn lidmaatschap betalen?

Je krijgt de mogelijkheid te betalen via overschrijving, paypal, visa of bankkaart.  Indien je kiest te betalen via overschrijving, dan kan het 2 tot 3 dagen duren vooraleer je premium profiel wordt geactiveerd, bij de andere betalingsmogelijkheden word je premium profiel onmiddellijk geactiveerd

Hoe wijzig ik mijn profiel?

Hoe wijzig ik mijn profiel?

Als je ingelogd bent, klik je in de bovenbalk op "mijn profiel" en dan op de subbalk voor optie “profiel bewerken”, daar krijg je de keuze om je algemene gegevens, persoonlijke gegevens, interesses enz te bewerken

Hoe verander ik mijn wachtwoord?

Hoe verander ik mijn wachtwoord?

Als je ingelogd bent, klik je op "mijn profiel" in de balk en dan via de subbalk "mijn wachtwoord wijzgen"

Hoe verander ik mijn schuilnaam?

Hoe verander ik mijn schuilnaam?

Om misbruik te voorkomen en ter bescherming van de leden is het niet mogelijk om achteraf nog van schuilnaam te veranderen

Hoe verwijder ik mijn profiel definitief?

Hoe verwijder ik mijn profiel definitief?

Als je ingelogd bent, klik je in de balk op "mijn profiel" en dan kies je in de subbalk voor de optie "profiel verwijderen"

Hoe kan ik zoeken naar andere leden?

Hoe kan ik zoeken naar andere leden?

Bovenaan in de menu balk kan je klikken op "Leden zoeken".  Je kan daar dan jouw zoekcritéria ingeven en opslaan en alle leden die aan jouw zoekcriteria voldoen zal je zien.  Het is niet nodig om daarna opnieuw je zoekcriteria in te geven, tenzij je ze wil aanpassen

Is het mogelijk om te chatten met andere leden?

Is het mogelijk om te chatten met andere leden?

Ja, Dottie biedt aan betalende leden de mogelijkheid om te chatten met andere leden via het berichtensysteem

Hoe kan ik een foto plaatsen?

Hoe kan ik een foto plaatsen?

Als je ingelogd bent, kan je rechts van je scherm kiezen voor "mijn foto's".  Je kan 10 foto's laden op je profiel.  Foto's worden wel eerst bekeken en goedgekeurd door Dottie, alvorens ze op je profiel zichtbaar zijn voor andere leden.

Welke foto's kan ik plaatsen?

Welke foto's kan ik plaatsen?

Enkel duidelijke foto’s zijn toegestaan. Naaktfoto’s en/of foto’s die erotisch getint zijn, discriminerende of van commerciële aard worden door Dottie niet toegestaan

Waar kan ik met klachten terecht?

Waar kan ik met klachten terecht?

Heb je klachten over Dottie zelf of één van de leden, meld dit dan op het volgend e-mail adres: admin@dottie.be . De klacht zal zo spoedig mogelijk worden behandeld.

Hoe kan ik Dottie contacteren?

Hoe kan ik Dottie contacteren?

Alvorens contact op te nemen met Dottie, neem eerst even een kijkje bij de "meest gestelde vragen" of je daar al niet je antwoord terug vindt. Heb je toch nog een andere vraag, die er niet tussen staat, dan kan je contact opnemen met Dottie door te mailen naar info@dottie.be of rechtstreeks via het contactformulier bij "contact"

Kan ik iemand blokkeren?

Kan ik iemand blokkeren?

Ja, dat is mogelijk. Als je op zijn profiel staat dan kan kan je rechts  klikken op " blokkeren".  Voor leden die je blokkeert op Dottie, ben je niet meer zichtbaar voor hen.

Hoe weet ik wanneer ik opnieuw abonnementsgeld moet betalen?

Hoe weet ik wanneer ik opnieuw abonnementsgeld moet betalen?

Via "mijn lidmaatschap" rechts van je scherm, als je bent ingelogd, kan je via je gebruikersmeter zien hoelang je profiel nog loopt, ook de einddatum staat daar vermeld.

Kan ik mijn abonnementsgeld terugkrijgen als ik voor de verstreken termijn mijn profiel wil verwijderen?

Kan ik mijn abonnementsgeld terugkrijgen als ik voor de verstreken termijn mijn profiel wil verwijderen?

Neen, dit is helaas niet mogelijk. Als je bij Dottie kiest voor een bepaald abonnement, ga je een contract aan voor de gehele periode.

Kan ik een blokkering opheffen?

Kan ik een blokkering opheffen?

Ja dat is mogelijk, als je op het profiel gaat staan van de persoon die je hebt geblokkeerd, zie je rechts de mogelijkheid "deblokkeren"

Hoe komt het dat wanneer ik bepaalde woorden wil intypen deze geblokkeerd worden?

Hoe komt het dat wanneer ik bepaalde woorden wil intypen deze geblokkeerd worden?

Dottie blokkeert discriminerende, erotisch getinte woorden, want de doelstelling bij Dottie is dat iedereen respect heeft voor elkaar en dat iedereen zich goed kan voelen.

Waar vind ik de algemene voorwaarden terug?

Waar vind ik de algemene voorwaarden terug?

De algemene voorwaarden vind je terug op de home pagina, helemaal onderaan

¿Por qué no puedo leer los mensajes recibidos como suscriptor básico?

¿Por qué no puedo leer los mensajes recibidos como suscriptor básico?

A fin de poder leer mensajes, es necesario tener una suscripción de pago. Los miembros que tienen una suscripción de pago, son considerados como miembros que buscan nuevos contactos de manera seria, y de esta manera, les podemos garantizar mejor que haya menos perfiles falsos, o personas con malas intenciones que se suscriben a Dottie.

Wat moet ik doen als ik niet meer kan inloggen of mijn wachtwoord ben vergeten?

Wat moet ik doen als ik niet meer kan inloggen of mijn wachtwoord ben vergeten?

Stuur dan een mail naar info@dottie.be en vermeld in de email welk wachtwoord jij zou willen.  Dottie zal dan jouw wachtwoord instellen en jou een bevestiging terug sturen per email.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Als je je wachtwoord niet meer weet, kan je bij "inloggen" klikken op "wachtwoord vergeten", je zal dan je email adres moeten ingeven en je zal daarop een link ontvangen om een nieuw wachtwoord in te stellen

Deze functionaliteit is enkel beschikbaar voor betalende leden

Mijn lidmaatschap

Deze functionaliteit is enkel beschikbaar bij mensen uit je vriendenlijst